כירופרקט (כירופרקטור) הוא מומחה לעמוד השדרה

כירופרקט (כירופרקטור) הוא מומחה לעמוד השדרה

עמוד השדרה מורכב מי 24 חוליות התומכות את פלג גופינו העליון. עמוד השדרה מחולק ל 7 חוליות צווריות, 12 חוליות גביות ו 5 חוליות מותניות. עמוד השדרה, למעשה תומך את כל פלג גובינו העליון.

לקויות מבניות ותפקודיות עלולות לפגוע בתפקודו וקשירותו הבריאה של עמוד השדרה, כמו עקמת, סקוליוזיס ולקויות הנגרמות מחבלות כמו "צליפת שוט" בתאונות דרכים, נפילות וכדומה. לקויות אילו עלולת לגרום לסובליקסציה – תת תנועה, הגורמות למגבלה בטווחי התנועה וללחץ על הדיסק ועל עצבי חוט השדרה. לקויות תנועתיות גורמות לתהליכים שחיקתיים, לדלקות ולכאבים כרוניים.

ד"ר לכירופרקטיקה, עובר הכשרה מעמיקה בכל הקשור באנטומיה ובביו מכניקה של עמוד השדרה. ד"ר לכירופרקטיקה עובר גם התמחות מעמיקה באבחון צילומי רנטגן, CT ו MRI של עמוד השדרה. מה שמייחד בעיקר את עבודתו של ד"ר לכירופרקטיקה היא שיטת הטיפול הכוללת כיוונונים של חוליות עמוד השדרה, המאפשרים את תפקודו הבריא של עמוד השדרה.

ד"ר לכירופרקיקה הוא המומחה היחיד המאושר בטיפול מסוג זה. הטיפול הכירופרקטי הינו בטוח ומתאים לאוכלוסייה הבוגרת, לילדים ולנשים בהריון.

הטיפול הכירופרקטי מתבצע ללא זריקות או תרופות ובמרבית המקרים יכול גם למנועה ניתוחים.

כיום, כירופרקטים מועסקים בבתי חולים כחלק במערך של מרפאות הכאב, כמו גם במרפאות מכבי ובכללית (כירופרקט מכבי, כירופרקט כללית).

שיטה חדשנית בכירופרקטיקה – NSA  (Network Spinel Analysis) שאותה טיפח ד"ר דוני אפסטיין ואותה מובילים בישראל ד"ר יוסי דבוש במרפאותיו בלהבות הבשן וכרמיאל, ד"ר עודד מץ מראשון לציון וד"ר שמי שגיב ממרפאותיו בחיפה, זכרון יעקב ותל אביב. שיטה זאת הינה פורצת דרך בכך שהיא מאפשרת את שחרור הטונוס הניורולגי במערכת העצבים. מכיוון שמערכת העצבים היא זו ששולטת על רמת הכיווץ/הרפיה של מערכת השרירים והחוליות. לכן שחרור המתח העצבי מביא להרפיה וגמישות עמוד השדרה ולהקלה בכאבים. הטיפול בשיטת NSA הינו עדין ומדויק ביותר.

By | 2016-10-13T16:41:32+00:00 אוקטובר 13th, 2016|מאמרים והרצאות|0 Comments