התרגיל שיזקוף את עמוד השדרה

התרגיל שיזקוף את עמוד השדרה

אחת הבעיות המדאיגות שהקדמה הטכנולוגית יצרה, היא, שאנו ישובים שעות רבות מול המחשב, הסמארטפון ובנהיגה. מצב זה גורם אט אט לגלישת הראש והצוואר קדימה. בכך, עמוד השדרה מפתח גיבנת והתעגלות הכתפיים קדימה. בכתבה זו אלמד אתכם סדרת תרגילים שיביאו להזדקפות עמוד השדרה.

גלישת הראש והצוואר קדימה נהפכה לבעיה מדאיגה הגורמת למגוון של כאבים ותחלואים. גלישת הראש והצוואר קדימה נמצאה קשורה ל: כאבי גב, לכאבי צוואר, לכאבי כתפיים ושכמות, לכאבי נמלול ליד, לכאבים במפרק הלסת, לכאבי ראש וסחרחורות ואף לקשיי נשימה.

יש להבין, שמשקל הראש נע בין 6-8% ממשקל הגוף. לאדם שמשקלו 70 ק"ג, משקל הגולגולת יכול להגיע לכדי 6 ק"ג. אך במצב שבו הראש נע קדימה ויוצא מציר הכובד של הראש נוצר מומנט. מומנט זה יכול לגרום לעומס של עד כדי 20 ק"ג על חוליות ושרירי הצוואר והשכמות.

מצב זה יכול לגרום לתהליכי שחיקה של החוליות, לנוקשות השרירים ולנזק לעצבים הצוואריים, הקריטיים ביותר לבריאותו ותפקודו התקין של הגוף. העובדה המעציבה היא, שבעיה זו, גלישת הראש והצוואר קדימה, רק מחריפה ככל שאנו מתבגרים. ואיך אומרים הרבה יותר קל לכופף עץ ירוק מאשר עץ בוגר.

סדרת התרגילים הבאה תעזור לכם להפוך תהליך זה ולהזדקפות עמוד השדרה. תרגילים אלו נועדו ליצור גירוי על מערכת העצבים הצווארית, מעיין RESET עצבי, המאפשר למערכת העצבים לסגל יציבה זקופה ובריאה.

עימדו כנגד קיר, כשעמוד השדרה, הכתפיים והצוואר צמודים לקיר והסנטר משוך לאחור. אם הצוואר מאוד קדימה ואינכם יכולים להצמיד את הראש כנגד הקיר אז היעזרו בכרית והניחו אותה בין הראש והקיר.

במצב זה הרימו את כפות הידיים ל 45 מעלות, כשכפות הידיים מופנות מטה. כעט הניפו את הידיים הצידה ומעלה עד לגובה 45 מעלות מעל הכתפיים. נפנפו את הידיים מעלה מטה 10 פעמים ברצף.

  מאותו מצב התחלתי, ידיים הצידה בגובה 45 מעלות כשכפות הידיים פונות מטה, הביאו את כפות הידיים מעל האוזניים. חיזרו על כך 10 פעמים ברצף.

 דמיינו חבל המשתרך מולכם, יד אחת אוחזת בחבל מעל הראש והשנייה אוחזת בחלקו התחתון. כעט, בצעו תנועת טיפוס על חבל, כשכל פעם יש לבצע תנועת אחיזה של החבל. חיזרו על תנועה זו 10 פעמים בכל יד ברצף.

 יש לבצע 3 חזרות של סדרת תרגילים זו וברצף. 10 פעמים נפנוף ידיים, 10 פעמים ידיים לאוזניים ו 10 פעמים משיכת חבל. סדרת תרגילים זו יש לבצע פעמיים ביום.

באם תתמידו בביצוע התרגילים באופן יום יומי, תחושו בתוך מספר שבועות שינוי ביציבה. לאלו הסובלים מכאבים תחושו ירידה משמעותית במיחושים ושיפור בטווחי התנועה של הצוואר והתפיים.

בהצלחה 

By | 2016-02-27T18:27:14+00:00 פברואר 27th, 2016|יציבה|0 Comments