הקשר בין יציבה, כאבי גב, פריצת דיסק ובריאות נפשית

אמת ויציב: טיפול כירופרקטי לשיפור היציבה ושחרור ממתחים

גופנו, ובעיקר עמוד השדרה, נועד להיות זקוף ומאוזן.

כדי לשמר את האיזון, השרירים מתכווצים בהתאם להוראות הרציפות שנשלחות ממערכת העצבים.

אבל כאשר חלה הפרעה בעמוד השדרה – תזוזה או שינוי במנח החוליות – מנגנון שיתוף הפעולה המשוכלל בין מערכת העצבים והשלד משתבש; כתוצאה, שרירי עמוד השדרה מתקשחים, החוליות נדחסות ושוחקות את הדיסק… אט אט מתפתחים כאבים שמגבילים אותנו ופוגעים באיכות החיים שלנו.

**כותרת על כל הפריים: יציבה לא יציבה

שינויים ביציבה יכולים לנבוע מגורמים פיזיים כמו היריון ולידה, משקל יתר, חבלות, אורח חיים שכולל ישיבה ממושכת ולא נכונה, עומסים פיזיים; גורמים רגשיים כמו טראומות, מתח, חרדה; וגם מסיבות מנטליות  – חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך ועוד.

מאחר שעמוד השדרה קשור ישירות למוח, שם מתנהלים כל עניינו הרגשיים והקוגניטיביים,

תקיעות בעמוד השדרה גורמת לנו להרגיש תקועים בכל התחומים.

במישור הרגשי: אנחנו עשויים לחוש לחוצים, חסרי שקט ונתונים למצבי רוח.

במישור הקוגניטיבי: זרם המחשבות מציף ומציק עם דאגות טורדניות… אנחנו לא ממוקדים ולא מוצאים מנוח.

החוט המקשר (ויז'ואל של מערכת העצבים המסועפת על שלל חוטיה) בין מקור הבעיה – המוח, לבין המקום שבו אנחנו חשים את השפעותיה  – הגוף,  זו  מערכת העצבים – מארג אדיר של "חוטי חשמל" שיוצאים מהמוח, עוברים בעמוד השדרה, ושולחים איתותים לכל הגוף. זו המערכת שעלינו לייצב.

טיפול כירופרקטי טוב מאפשר לגוף להרפות ולשחרר את הלחץ, לחוליות – לחזור למקומן הטבעי ולשחרר את העומס שנוצר בעמוד השדרה ובמוח.

זה בדיוק מה שקורה בטיפול כירופרקטי בשיטת NSA: המגע העדין לאורך עמוד השדרה ובצמתים העצביים משיב את החוליות למקומן, מרגיע את מערכת העצבים ומשחרר את הגוף מהמגננות אליהן הוא נכנס בניסיון לתקן את ההפרעות שנוצרו.

סידרת טיפולים ממוקדים עשויה לאזן את מערכת העצבים, לתקן את היציבה ולהחזיר את מערכות הגוף השונות לפעילות תקינה.

ולא פחות חשוב: כשהיציבות חוזרת לחיינו – הן פיזית והן רגשית – קל לנו להיפטר מהרגלים שאימצנו בניסיון להתגבר על הכאבים, הנוקשות, תחושת התקיעות וחוסר הנוחות  ולאמץ אורח חיים בריא – בחיוניות, ביטחון ועצמה.

By | 2018-10-28T09:51:10+00:00 אוקטובר 28th, 2018|יציבה, כירופרקטיקה נוירולוגית|0 Comments