התרגיל שיביא להקלה מ: כאבי צוואר, שכמות, כתפיים, כאבי לסת וכאבי כאבי ראש וסחרחורות

האם אתם סובלים מכאבים כרוניים בצוואר, כאבי שכמות, כאבי כתפיים, או מכאבי נמלול ליד, ואלי גם למגבלה תנועתית בצוואר או מכאבי ראש, או כאבי לסת ותחושה של חוסר שיווי משקל. ובכן התרגיל הבא יעזור לכם להשתחרר מכאבים אלו.

יותר ויותר אנשים סובלים מכאבי צוואר שכמות כתפיים ומכאבי ראש כאבי לסת ותחושה של חוסר שיווי משקל. הסיבות לקח קשורות בעיקר בשינוי באורחות החיים- ישיבה מרובה, מול הפלאפון, מחשב נהיגה ובכלל, הגורמות לשינויים ביציבה ובעיקר במנח הראש הצוואר והכתפיים.. בנוסף, הנטייה, בקרב מרבית האוכלוסייה, להתמודדות עם סטרס, היא כיווץ של שרירי השכמות והצוואר,   התורם להעצמת העומס על קבוצת שרירים אלו. כתוצאה, מנח הראש והצוואר יוצאים מאיזון, ואנו לא חשים בזאת

ניתן לדמיין את מנח הצוואר והראש, כמו כדור על אצבע. באם האצבע תומכת את הכדור במרכזו, אזי הכדור יישאר מאוזן. ברגע שהראש מוסט קדימה, או הצידה, כוח הגרביטציה יוצר מומנט הגורם לנפילת הראש מטה. כדי למנוע את נפילת הראש, מערכת העצבים מעבירה הוראה לשרירי הצוואר והשכמות, ואף לשרירי הלסת, להתכווץ.

אט אט מערכת העצבים מסגלת דפוסי התנהגות ויציבה הגורמים למתח כרוני בשרירי הצוואר והשכמות. כתוצאה הכאבים מתפתחים ואף גורמים למגבלה תנועתית.

יש לזכור, שכל 2 ס"מ של הראש קדימה יוצרת לחץ של עד כ 5 ק"ג על חוליות ושרירי הצוואר. יש גם לזכור שהצוואר רווי בחיישנים עצביים החשובים ביותר לשמירה על שיווי המשקל וכאשר הצוואר אינו במנח המאוזן המוח מתקשה באיזון הגוף ואנו עלולים לחוש סחרחרה.

התרגיל הבא יאמן מחדש את היציבה הנכונה של מנח הראש הצוואר והכתפיים ויביא לאיזון במערכת העצבים

שבו על כסה באופן נינוח

כעט הניעו את הראש בתנועות קלות קדימה ואחורה, ונסו למצוא את נקודת האיזון. זו נקודה שבא שרירי הצוואר רפויים יותר, בעבורי זו נקודה שבא אני חש נשימה עמוקה יותר, או תחושה של יציבות והזדקפות. ברגע שמצאתם נקודה זו, קחו שאיפה, הכניסו אוויר, וברגע שאתם נושמים החוצה, הרשו לראש לשקוע אל תוך הצוואר. מעין תחושה של נינוחות. ואל תתנו לגוף לקרוס.

כעט עשו אותו דבר כאשר אתם מניעים את הצוואר מצד לצד. ושוב כל פעם שאתם חשים שהראש מאוזן, קחו שאיפה פנימה ונשמו החוצה ואפשרו לראש לשקוע,

כעט עשו זאת כאשר אתם מסובבים את הצוואר מצד לצד, בתנועות קלות, ושוב כל פעם שאתם חשים רפיון בשרירי הצוואר אפשרו לראש לשקוע תוך נשימה החוצה.

בגדול, יש להביא את התחושה שהראש כמו מרחף, צף, מעל הצוואר.

כעט נסו לשלב תנועה בין כך המישורים – כיפוף, הטיה הצידה וסיבוב, ושוב כל פעם שאתם חשים שהראש במרכז, נשפו החוצה, ואפשרו לראש לנוח על הצוואר

בהמשך נסו למצוא נקודת איזון חדשה תוך הגדלה והשטחה של הקשת הצווארית. שוב התנועות מינוריות ביותר.

בהמשך נסו לראות כיצד היציבה של הצוואר הראש והכתפיים משתנית רק בעזרת הגדלת נפח בית החזה ורק בעזרת הנשימה. ושוב כל פעם שאתם מוצאים סנטר חדש, תנשמו החוצה ואפשרו לראש לשקוע לנקודת איזון חדשה.

תרגלו זאת למשך 6- 8 דק מידי יום ואף תוך כדי עבודה. אם אתם חשים מתח נוקשות וכאבים סימן שהראש והצוואר אינם במנח הנכון.

אט אט מערכת העצבים תעשה מעיין RESTART ותלמד את המיקום החדש והנכון של הראש והצוואר.

וכפועל יוצא של שינוי זה, בכל פעם שהגוף יצא מהמנח הזה, מיד תחושו בזאת, והראש ירצה לחזור למנח הנכון, המשוחרר.

כאשר הראש והצוואר במנח הנכון, המתח בשרירי הצוואר והכתפיים משתחרר והכאבים נעלמים.

בהצלחה

By | 2019-03-10T11:27:04+00:00 מרץ 10th, 2019|יציבה, כאבים|0 Comments