מעי רגיז, קוליטיס

מעי רגיז, קוליטיס. אבחון טיפול מניעה

מעי רגיז או IRRITABLE BOWEL SYNDROM -IBS הינם תסמונות המתבטאת במגוון של מיחושים כמו: כאבי בטן, עוויתות, עצירות\שלשולים לסירוגין, גזים או תפיחות הבטן, יציאות קשות או רכות המלוות בהפרשה של ריר. הכאבים מופיעים בבטן התחתונה ולרוב בין הארוחות

הגורמים למעי רגיז מקורם בשיבושים בקשר העצבי- הורמונלי בין מערכת העצבית ומערכת העיכול. מערכת העצבים האוטונומית, היא זו ששולטת על מערכת העיכול. אך גם, גירויים ממערכת העיקול אף הם משפיעים על תגובות מערכת העצבים בפעילות מערכת העיכול.

לאחר ארוחה, עד כ- 80% מהדם משונע אל מערכת העיכול לצורך עיכול וספיגת המזון. כשקיים מתח במערכת העצבית, מערכת העיכול מאיטה או אף מפסיקה את פעילותה. מתח גורם לשינוע הדם אל הרגליים ומפסיק את זרימת הדם אל מערכת העיכול. כך קורה, שלאחר ארוחה, המזון "יושב" במערכת העיכול אך אינו מעוכל או נספג. מצב זה יכול ליצור לדלקות בדפנות המעי הדק, לגזים ולכאבים.

כיום, המדע מודע לעובדה שכשם שלכול אדם ישנה טביעת אצבע ייחודית כך גם בכול אדם קיימת ייחודיות ברמה הביוכימית. בכול אחד ואחת קיימת רגישויות למזונות שונים. צריכה של מזונות מסוימים עלולה ליצור גירויים בריריות המעי הדק ובכך לגרום לתהליכים דלקתיים.

מתח, לחץ, חרדה, אף הם נמצאו כגורמים המשפיעים על תפקודה של מערכת העיכול. הביטוי "יש לי הרגשת בטן" או "אני מחזיק הכול בבטן" מבטה מצב שבו אנו אוגרים חלק נכבד מהמטענים הרגשיים. מתח זה משבש את התפקוד ההורמונלי-עצבי של מערכת העיכול.

הטיפול במעי רגיז חייב להיות משולב. הטיפול מחייב הערכה תזונתית ואיתור מזונות הגורמים לגירויי מערכת העיכול. שינוי באורח החיים והקניית כלים להתמודדות עם מתח ומצבים המעלים את המתח הר טיפול מהפכני בכירופרקטיקה שפותח לאחרונה מאפשר שחרור מתח מחוט השדרה . טיפול בשיטת NETWORK SPINAL ANALYSIS NSA –  מפסיק את ההתנהלות המגננתית ומאפשר למוח דפוסים תפקודיים יעילים ורגועים יותר. הטיפול מתבצע באמצעות מגע עדין ומדויק בנקודות אסטרטגיות בחוט השדרה. 

טיפול מהפכני בכירופרקטיקה שפותח לאחרונה מאפשר שחרור מתח מחוט השדרה . טיפול בשיטת NETWORK SPINAL ANALYSIS NSA –  מפסיק את ההתנהלות המגננתית ומאפשר למוח דפוסים תפקודיים יעילים ורגועים יותר. הטיפול מתבצע באמצעות מגע עדין ומדויק בנקודות אסטרטגיות בחוט השדרה. 

שיפור בכאבים

המתח הכרוני בשרירי הגב יורד, תפקוד החוליות משתפר והלחץ מהדיסק  משתחרר. היציבה משתפרת, עמוד השדרה מתגמש ועומד בצורה יעילה בעומסי היומיום. המתח הגופני הפנימי נרגע ותפקוד המערכות הפנימיות משתפר: כך גם הנשימה, הלב ולחץ הדם, מערכת העיכול ועוד. מערכת החיסון מתחזקת והגוף מרגיש בריא יותר.

 

By | 2016-03-04T16:01:18+00:00 מרץ 4th, 2016|כללי, תזונה|0 Comments