האם הגוף ומערכת העצבים מאוזנת?

האם אתה רץ בקו ישר?

אחד הגורמים החשובים ביותר בביצועי הריצה היא יעילות הריצה. ומרכיב חשוב בריצה יעילה היא היכולת לרוץ בקו ישר. על פניו לרוץ בקו ישר נראה טריוויאלי ביותר ולרוב לא רואים אנשים שרצים באלכסון.

הבדיקה שאבקש ממכם לעשות תמחיש עבורכם עד כמה אתם באמת רצים ישר או באלכסון

אך לפני כן

מערכת העצבים היא מערכת ההפעלה המפעילה את שרירי הגוף ומניעה אותנו קדימה. היכולת של מערכת העצבים להניע את הגוף בתאום ובסנכרון מתאפשרת על ידי מערכת העצבים הסנסורית – המעבירה מידע לגבי תנועת הגוף במרחב ומנגד, ובתאום ובסנכרון, המערכת המוטורית מעבירה אותות הגורמים להתכווצות שרירי הגוף.

טראומות, חבלות, ולקויות אנטומיות – כמו חוסר איזון באגן או שינויים באורכי רגליים או קריסת קשת כף הרגל או עקמת, גורמות למערכת העצבים לסגל דפוסי פיצוי המשבשים את התאום במערכת העצבים ובכך פוגעות ביעלות הריצה.

אז אם אתם נפצעים באופן תדיר ואינכם מוצאים פתרון? או אם אתם מרגישים שהריצה לא זורמת שאתם לא סימטריים או שאולי הגוף נוקשה. אז אולי אתם סובלים מחוסר איזון במערכת העצבים.

לרוב איננו מודעים לכך שמערכת העצבים יצאה מאיזון. זאת כי יש לנו מערכת איזון נוספת – העיניים. דרך העיניים מערכת העצבים מבצעת את התיקון ומאפשרת לנו לרוץ ישר.

אז הבא נבדוק עד כמה מערכת העצבים שלכם מאוזנת.

עמדו במרכז חדר כך שיש לפניכם שטח פנוי ברדיוס של 2-3 מטר. וסמנו את נקודת המוצא בעזרת מדבקה. כעט עצמו עיניים ותצעדו במקום. הרימו ברכיים לחצי גובה,  45 מעלות , בערך, למשך 60 שניות. (הפעילו את הטיימר בסמארטפון שיצפצף לכם כעבור 60 שניות}

פקחו עיניים וכעט תמדדו את המרחק והזווית בין נקודת המוצא ונקודת הסיום. באם מצאתם עצמכם בסיבוב, או שהגוף התקדם קדימה מעל 40 ס"מ מנקודת המוצא. זה אומר שיש חולשה או חוסר איזון במוח

אל תנסו לבצע בדיקה זו בשנית, כי, שוב, המוח ינסה לתקן, הבדיקה הראשונה היא הקובעת

למה המצב דומה. לבטח אתם מכירים מצב שבו הרכב נוסע בהטיה הצידה. זה קורה כי הפרונט ברכב לא מאוזן. על מנת לתקן זאת אנו כל הזמן נאלצים לסובב את ההגה לכיוון ההפוך.

כך גם בריצה או גם בהליכה. מצב זה יוצר סטרס בגוף. כמו משיכת חבל. מנגנון אחד במערכת העצבים מושך לכיוון אחד ומנגנון אחר, העיניים, מושכים לכיוון ההפוך. מצב זה גורם לפציעות לשחיקה ולפגיעה בביצועי הגוף.

אז מה עושים? כשם שאנו לוקחים את הרכב לכיוון פרונט, לכיוון הצתה כדי למנוע תקלות ולשפר את ביצועי הרכב כך יש לכוונן את מערכת העצבים.  טיפול חדשני בשיטת NSA ובשילוב תרגילים ייעודיים, מאפשר את כיוונון מערכת העצבים וגורם לשחרור דפוסי טראומה, דפוסי פיצוי שהוטמעו במערכת העצבים, וגורם למערכת העצבים להפעיל בצורה מאוזנת ומתואמת את הגוף.

טיפול מהפכני בכירופרקטיקה שפותח לאחרונה מאפשר שחרור מתח מחוט השדרה . טיפול בשיטת NETWORK SPINAL ANALYSIS NSA –  מפסיק את ההתנהלות המגננתית ומאפשר למוח דפוסים תפקודיים יעילים ורגועים יותר. הטיפול מתבצע באמצעות מגע עדין ומדויק בנקודות אסטרטגיות בחוט השדרה.

שיפור בכאבים

המתח הכרוני בשרירי הגב יורד, תפקוד החוליות משתפר והלחץ מהדיסק  משתחרר. היציבה משתפרת, עמוד השדרה מתגמש ועומד בצורה יעילה בעומסי היומיום. המתח הגופני הפנימי נרגע ותפקוד המערכות הפנימיות משתפר: כך גם הנשימה, הלב ולחץ הדם, מערכת העיכול ועוד. מערכת החיסון מתחזקת והגוף מרגיש בריא יותר.

ירידהבמתח

המתח הרגשי\נפשי נרגע, משתפרת היכולת להתמודד עם מצבי חרדה, עצבנות, דיכאון, עייפות קשיי שינה וכו. הגוף מפתח דפוסים עצביים המאפשרים לזהות  ולשחרר מתח שנאגר בגוף ומשכלל את יכולת הריפוי העצמית. גמישות חוט השדרה תאפשר לך גמישות בחיים.

ד"ר שמי שגיב – כירופרקט מומחהבתל אביבזכרון יעקבהצפוןבחיפה