פריצת דיסק וכאבי גב תחתון, האם אפשר לטפל בהם רק באמצעות ניתוחים מסובכים?

חרדות ומתח נפשי, ישיבה ממושכת במשרד או בכיתת הלימוד, נוחות הנסיעה ברכב לעומת הליכה ברגל והעדפת המעלית במקום המדרגות, אלו הם רק חלק מהגורמים שהביא איתו אורך החיים המודרני לכאבי גב ולפריצת דיסק אך למרות זאת ישנו מגוון רחב של פתרונות טכנולוגים לטיפול בבעיות גב. ד"ר שמי שגיב, כירופרקט מומחה לטיפול בכאבי גב בשיטת הNSA – יעניק לכם כמה טיפים לטיפול בכאבי גב שעשויים לנפץ את המיתוסים שהכרתם עד היום.

האם אפשרי לטפל בפריצת דיסק ללא ניתוח?

רבים מהסובלים מפריצת דיסק סבורים שיש לטפל בה באמצעות ניתוח. אז זהו שלא- ההיפך הוא הנכון. רק עשרה אחוזים מהחולים הסובלים מפריצת דיסק בעמוד השדרה יזדקקו לניתוח. המשמעות היא שה-90% הנותרים יוכלו להינות משיפור משמעותי ואף להחלים ללא ניתוח מסובך.

ישנן מגוון דרכים לטיפול בפריצת דיסק ללא ניתוח

  • שמירה על אורח חיים פעיל מונע כאבים בגב תחתון – הקפדה על ביצוע תרגילי התעמלות שלא כרוכים במאמץ הגב. רצוי להימנע מהרמת משקלים כבדים, תנועות מתיחה מוגזמות או ישיבה ממושכת, בדגש על ישיבה מרושלת או ישיבה ברכינה לפנים. בנוסף, מומלץ לתת עדיפות לשחייה מהסיבה שבמהלך השחייה נוצר חיכוך בין המים לגוף שכן המים נושאים חלק ממשקל הגוף. כתוצאה מכך העומס על המפרקים מופחת.

 

  • טיפולי פיזיותרפיה- תרגול פיזיותרפיה גורם להרפיית המתח שהצטבר בשרירים הסמוכים לדיסק וגם באמצעותו ניתן להעניק למטופל דרכים לביצוע פעולות שגרתיות בצורה יעילה יותר ומותאמת יותר.

 

  • טיפול תרופתי- באמצעות משככי כאבים כדוגמת פאראצטמול הניתנים לרכישה ללא מרשם רופא, תרופות ממשפחת נוגדי הדלקת שאינם סטרואידים דוגמת וולטרן או נורופן ונוגדי כאב עוצמתיים יותר דוגמת רקוד או קודיקל. לצד משככי הכאבים ישנן משחות לשחרור שרירים תפוסים או להקלה על מצבי דלקת  וישנן תרופות הניתנות בהזרקה.

 

  • הזרקת סטרואידים לעמוד השדרה- במקרים בהם מקור הכאבים שהתפתחו לאחר פריצת הדיסק נעוץ בתהליך הדלקתי המקומי, ניתן לטפל באמצעות הזרקה של סטרואידים בשילוב עם חומר הרדמה מקומי לחלל האפידורלי או ישירות לעצבים באיזור הדיסק.

 

  • טיפולים אלטרנטיבים – כדוגמת שיאצו, כירופרקטיקה, אוסטאופתיה ודיקור סיני.

 

 

איך לטפל בכאבי גב?

כאמור, אורח החיים המודרני הביא איתו לא מעט גורמים היוצרים כאבי גב. כאבי גב יכולים להופיע באיזוריו השונים, יכולים להיות אקוטים או כרוניים ובדרגות שונות. אחד הפתרונות המומלצים לטיפול בכאבי גב הוא טיפול בשיטת NSA- Network, Spinal, Analasis)). טיפול בשיטה זו גורם ליצירת דפוסים תפקודיים יעלים יותר במוח. הטיפול מתבצע באמצעות מגע עדין ומדוייק בחוט השדרה.

 

האם יש פתרון לכאבים בגב התחתון?

רבים חושבים שלא ניתן למצוא פתרון לכאבים בגב התחתון ושהם כרוניים לחלוטין. תופתעו לגלות שהמציאות היא בדיוק ההיפך מכך. כיום, אודות לאורך החיים המודרני ולפיתוחים הטכנולוגיים שהגיעו בעקבותיו, ישנן מגוון שיטות לטיפול בכאבים בגב התחתון, מכשירים ביתיים, טיפול תרופתי, תרגילי פיזיותרפיה מותאמים אישית ופעילות גופנית בדגש על שחייה. בנוסף לכך, המיומן יכול לסייע לכם להיפרד מהכאב ולשקם את הגוף. למעשה, שיטת ה-NSA מתמקדת במערכת העצבים עצמה, והיא עושה זאת באמצעות נגיעות ולחיצות הממוקדות במקום שבו הכאב מתחיל. זוהי הדרך האידאלית לרפא את הגוף, להחזיר לו את יכולת הריפוי הטבעית, להתמודד עם הבעיה וכפועל יוצא מכך להעלים גם כאבים כרוניים.

 

בעידן המודרני, לצד הגורמים הרבים לכאבי גב, ישנם פתרונות טכנולוגים רבים ומגוונים לטיפול בהם. ד"ר שמי שגיב, כירופרקט מומחה לשיטת הNSA – יכול להתאים לכם את שיטת הטיפול האידיאלית באמצעות אבחון מדויק ומקצועי מאוד, עם ההזדמנות לייצר שינוי של ממש ולחזור לשגרה שבה הכאב הוא לא יותר מאשר נחלת העבר

By | 2021-05-27T11:34:29+00:00 מאי 27th, 2021|כתבות ופרסומים|0 Comments